Saturday 21 May 2022

God's peace... Boży pokój...

 In polish below... po polsku, poniżej...









John 15:18-21

The world hated me before it hated you

Jesus said to his disciples:
‘If the world hates you,
remember that it hated me before you.
If you belonged to the world,
the world would love you as its own;
but because you do not belong to the world,
because my choice withdrew you from the world,
therefore the world hates you.
Remember the words I said to you: A servant is not greater than his master.
If they persecuted me, they will persecute you too;
if they kept my word, they will keep yours as well.
But it will be on my account that they will do all this,
because they do not know the one who sent me.’


   The Gospel of John for the VI Sunday of Easter presents the words of Jesus who says: I give you the real peace, not that, which is given by the world, but mine, this is my gift for you. 

 

These words make a lot of sense today, while we are experiencing such a difficult time – war in Europe, lack of understanding and compassion. We see that human pacts and alliances fail and there is nothing sure when it comes to peace and respect.

 

 

Therefore, God is telling us; my child, I can give you my peace which lasts forever, which is stable and real. This is the God’s peace, which surpasses every expectation and need. My love is unlimited and fills every human heart with joy. As God, I am eternal, so my peace is eternal, because no one can destroy it, the man has no power to do that. 

 

For last few months, in Poland was being shown a movie about priesthood, as the advert of this special ministry in the Church. The movie uses testimonies of converted people who found Christ. Their life was so far from God, but one day they experienced God’s love and changed completely. Today, they work for the glory of God. 

 

Although their past life was different and the moment of conversion too, they had the same experience of great peace and love. They have felt that somebody loves them and gives them internal peace, which nobody was able to give. 

 

These stories are the answer to the words of Jesus: my peace I bequeath you, the real peace that nobody else can give. 

 

This gift of peace we can find in prayer and the sacraments, especially in the sacraments of reconciliation, when God forgives our sins and says to us: go in peace. God works in our life. 

 

We also may experience Him and become the recipients of His love and peace, we just have to open our hearts for His grace. Amen. 

 


(J 14, 23-29) 
Jezus powiedział do swoich uczniów: "Jeśli Mnie kto miłuje, będzie zachowywał moją naukę, a Ojciec mój umiłuje go i przyjdziemy do niego, i mieszkanie u niego uczynimy. Kto nie miłuje Mnie, ten nie zachowuje słów moich. A nauka, którą słyszycie, nie jest moja, ale Tego, który Mnie posłał, Ojca.To wam powiedziałem, przebywając wśród was. A Paraklet, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem.Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam. Nie tak jak daje świat, Ja wam daję. Niech się nie trwoży serce wasze ani się nie lęka. Słyszeliście, że wam powiedziałem: Odchodzę i przyjdę znów do was. Gdybyście Mnie miłowali, rozradowalibyście się, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest ode Mnie. A teraz powiedziałem wam o tym, zanim to nastąpi, abyście uwierzyli, gdy się to stanie".



   Ewangelia Jana na VI Niedzielę Wielkanocną przedstawia słowa Jezusa, który mówi; Daję Ci prawdziwy pokój, nie ten, który daje świat, ale mój, to jest mój dar dla ciebie.

 

Te słowa nabierają sens dzisiaj, kiedy przeżywamy wokół nas tak dziwny czas, wojnę na naszym kontynencie, brak zrozumienia i współczucia. Widzimy, że pakty i sojusze między ludźmi zawodzą i nie ma miejsca na pokój i szacunek ze strony człowieka.

 

 

Dlatego Bóg przychodzi ze swoimi słowami; Moje dziecko, mogę Ci zaproponować mój pokój, który trwa wiecznie, on jest stabilny i rzeczywisty, który przewyższa wszelkie oczekiwania i potrzeby. Moja miłość jest nieograniczona i napełnia radością każde ludzkie serce. Jako Bóg jestem wieczny, więc mój pokój jest wieczny, bo nikt nie może go zniszczyć, człowiek nie ma no to siły i możliwości.

 

Przez ostatnie miesiące w Polsce był pokazywany był film o kapłaństwie jako promocja tej szczególnej posługi w Kościele. Film powstał z części świadectwa nawróconych ludzi, którzy odnaleźli Chrystusa. Ich życie było tak dalekie od Boga, ale pewnego dnia doświadczyli Bożej miłości, zostali całkowicie odmienionymi osobami i dziś pracują na chwałę Bożą.

 

Chociaż ich przeszłe życie było inne i moment nawrócenia, przeżyli to samo doświadczenie wielkiego pokoju i miłości. Czuli, że ktoś ich kocha, dając wewnętrzny spokój, którego nikt nie był w stanie dać.

 

Historie te są odpowiedzią na słowa Jezusa, mój pokój, który wam przekazuję, jest prawdziwy, którego nikt nie może dać.

 

Ten dar pokoju możemy znaleźć w modlitwie, sakramentach, a zwłaszcza w sakramentach pojednania, kiedy Bóg przebacza nam nasze grzechy, mówiąc do nas, idźcie w pokoju. W moim życiu działa Bóg.

 

Mogę tego samego doświadczyć, stając się uczetnikiem Jego miłości i pokoju, otwierając serce na Jego łaskę. Amen.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

The Accession of the Lord.... Wniebowstąpienie Pańskie...

  Mark 16:15-20 Go out to the whole world; proclaim the Good News Jesus showed himself to the Eleven and said to them:   ‘Go out to the whol...